Linda van Deventer houdt al jong van mode, schoenen en alles wat daarbij komt kijken. Na de middelbare school gaat ze rechten studeren, maar na het afronden van deze studie en het werk als jurist begint het al snel te kriebelen. Na een ontmoeting met Jan Jansen weet ze zeker dat ze verder wil in de mode. Ze besluit haar titel van meester uit te breiden naar die van meester schoenmaker. In 2011 start zij met de opleiding tot Ambachtelijk Schoenmaker aan de Dutch Shoe Academy te Utrecht die ze in 2015 met succes afrondt.
Hierna gaat ze aan de slag als tekstschrijver bij Dungelmann Schoenen. Hier kan ze haar opgedane kennis over schoenen kwijt en begint ze zich te interesseren voor SEO. Hoe kan je als bedrijf hoger scoren in Google? Haar werk als jurist laat ze achter zich, maar de vaardigheden die ze hierbij op heeft gedaan komen goed van pas bij haar werk als copywriter en online marketeer. Bij Dungelmann mag ze verschillende interviews afnemen met bekende mensen uit de schoenenwereld en BN’ers zoals Charly Luske, Loretta Schrijver en Bas Muijs over hun liefde voor mode en schoenen. Hierna ontwikkelt ze zich steeds verder in de communicatie.
In 2018 start ze aan de Fontys Hogeschool de opleiding modejournalistiek. Na het behalen van het certificaat besluit ze dat het tijd is voor een volgende stap. Nadat ze vier jaar met veel plezier heeft gewerkt bij Dungelmann Schoenen begint ze met haar eigen business Linda van Deventer – Marketing, communicatie en SEO optimalisatie. Hierbij staat ze verschillende bedrijven bij en geeft hen advies op het gebied van schrijven, social media en online vindbaarheid. Dit zijn zowel grote bedrijven in de mode als (online) verzekeringsmaatschappijen.